مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 08:252023-08-10فرهنگي

ثبت سه عنصر فرهنگی منطقه کاشان در فهرست آثار ملی 


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از ثبت ثبت سه عنصر میراث فرهنگی ناملموس منطقه فرهنگی کاشان در فهرست آثار ملی  خبر داد.

- ایسنا/اصفهان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از ثبت ثبت سه عنصر میراث فرهنگی ناملموس منطقه فرهنگی کاشان در فهرست آثار ملی  خبر داد.

احمد دانایی نیا در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آداب و رسوم اسفندی روستای آزران، مهارت پخت سوهان میرزاحسینی و مهارت پخت باقلوای کاشان پس از بررسی در شورای ثبت استان اصفهان در شورای ملی ثبت میراث فرهنگی ناملموس کشور تایید و به ثبت رسیده است.

وی افزود: ثبت میراث ناملموس عامل مهمی در انسجام فرهنگی و تقویت جغرافیای تاریخی-اجتماعی منطقه کاشان است و برخی از عناصر دیگر این منطقه نیز در حال مطالعه و تدوین نهایی برای ثبت در فهرست میراث ملی هستند.

دانایی نیا تصریح کرد: مهارت پخت قطاب، آداب و رسوم عروسی برزک، آیین کرده به کوه روستای ورکان، آیین ذوالجناح گردانی و مهارت سفره بافی از شهر کامو، آیین شاه حسینی شهر جوشقان قالی، مراسم طفلان مسلم و نخل گردانی روستای ویدوجا از جمله آثاری است که آماده ثبت در فهرست میراث معنوی کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت سه عنصر فرهنگی منطقه کاشان در فهرست آثار ملی 

ثبت سه عنصر فرهنگی منطقه کاشان در فهرست آثار ملی